Hudební skupina rocková - Paprsky (The Beams Of Soul), Moravské Budějovice
zpět do výpisu
|
více informací
|
Podrobný popis:
V roce 1967 přichází z vojny hudebník Antonín Bulička, tehdy již se značnými zkušenostmi a zakládá hudební skupinu, zaměřenou zpočátku na populární „big-beat“ typu Olympic. Po některých dílčích personálních změnách hraje kapela ve složení: Tonda Bulička - bicí, Mirek Kulhánek - sólová kytara,zpěv, Milan Vobůrka - baskytara,zpěv, Karel Makovička – varhany,zpěv (viz foto archiv). Seskupení si dle tehdejšího světového trendu vymýšlí název začínající na “bea...“ : Beams of Soul (= Paprsky (ve smyslu nositelé) soulu (výrazového hudebního stylu)). Po kvalifikačních přehrávkách skupina vystupuje na pravidelných čajích, tanečních zábavách a plesech. Postupně se zaměřuje i na náročnější poslechovou hudbu, s níž vystupuje na koncertech v Jaroměřicích, v Mor. Budějovicích, ve Znojmě, v Třebíči i v Brně. V roce 1970, kdy přitvrdila politická normalizace, jsme museli „počeštit“ název kapely i veškeré texty. Většinu českých textů k převzatým skladbám napsal náš zvukař Luboš Janoušek. Hrály se však i skladby vlastní, převážně od Mirka Kulhánka. Po dílčích změnách v obsazení usedá v roce 1974 za klávesové nástroje Petr Vobůrka, který je dodnes jedním z pilířů kapely, jakož i Laďa Gagin Čermák, hrající na flétnu a bonga. Začátkem roku 1975 získává soubor výbornou kvalifikaci 80 %. To už byla kapela natolik oblíbená, že absolvovala 50 až 80 vystoupení ročně, což trvalo až do roku 1988. V letech 1975 – 77 dochází k částečné feminizaci, střídají se zde výborné zpěvačky: Světlana Kunstová, Jarka Kunstová s Ivanou Pánkovou, a Marie Pekárková která přivedla i svého manžela Karla Pekárka (saxofon, flétna). Vroce 1978 nastupují do kapely dva vynikající muzikanti: klávesák Jarda Nekula a kytarista a výrazový zpěvák Luděk Žákovský. Skupina těží nejen z vyspělosti hudebníků, ale i z vícehlasého vokálního projevu, neboť zpívají všichni. Kvalifikace 90 %. V roce 1981 odchází od nás rovnou na profesionální hudební dráhu Jarda Nekula. Milana Vobůrky střídá na baskytaru Leoš Matoušek. Po pětileté odmlce se vrací kytarista Mirek Kulhánek. Skupina má nejvyšší možnou kvalifikaci – 3. třídu. S úspěchem se zúčastňuje soutěží a reprezentuje třebíčský okres na různých přehlídkách, doprovází okresní soutěž zpěváků a kromě tradičních produkcí vystupuje i na plesech v Brně. Za svoji dlouholetou reprezentační činnost získává ocenění Okresního kulturního střediska v Třebíči. Na podzim roku 1987 uspořádala kapela ke svému 20. výročí velký koncert, na kterém vystoupila v chronologickém sledu většina hudebníků a zpěváků za celé období existence. V břenu 1988 se členové skupiny po vzájemné dohodě rozešli. Během dvaceti let nacvičila skupina Paprsky přes 600 skladeb a uskutečnila přes 800 vystoupení. Po letech se na četná přání dala kapela v roce 2003 opět dohromady, avšak pouze za účelem příležitostných vystoupení. Sešli se v sestavě, ve které se před patnácti lety rozešli, posíleni o percusionisty Milana Macháta. Hrají v rockových klubech, na různých přehlídkách, nebo jako hosté jiných kapel. Velmi významná je každoroční účast na prestižním festivalu rockových legend http://www.sdhstarec.cz/okresu Třebíč ve Starči.
V roce 1967 přichází z vojny hudebník Antonín Bulička, tehdy již se značnými zkušenostmi a zakládá hudební skupinu, zaměřenou zpočátku na populární „big-beat“ typu Olympic. Po některých dílčích personálních změnách hraje kapela ve složení: Tonda Bulička - bicí, Mirek Kulhánek - sólová kytara,zpěv, Milan Vobůrka - baskytara,zpěv, Karel Makovička – varhany,zpěv (viz foto archiv). Seskupení si dle tehdejšího světového trendu vymýšlí název začínající na “bea...“ : Beams of Soul (= Paprsky (ve smyslu nositelé) soulu (výrazového hudebního stylu)). Po kvalifikačních přehrávkách skupina vystupuje na pravidelných čajích, tanečních zábavách a plesech. Postupně se zaměřuje i na náročnější poslechovou hudbu, s níž vystupuje na koncertech v Jaroměřicích, v Mor. Budějovicích, ve Znojmě, v Třebíči i v Brně. V roce 1970, kdy přitvrdila politická normalizace, jsme museli „počeštit“ název kapely i veškeré texty. Většinu českých textů k převzatým skladbám napsal náš zvukař Luboš Janoušek. Hrály se však i skladby vlastní, převážně od Mirka Kulhánka. Po dílčích změnách v obsazení usedá v roce 1974 za klávesové nástroje Petr Vobůrka, který je dodnes jedním z pilířů kapely, jakož i Laďa Gagin Čermák, hrající na flétnu a bonga. Začátkem roku 1975 získává soubor výbornou kvalifikaci 80 %. To už byla kapela natolik oblíbená, že absolvovala 50 až 80 vystoupení ročně, což trvalo až do roku 1988. V letech 1975 – 77 dochází k částečné feminizaci, střídají se zde výborné zpěvačky: Světlana Kunstová, Jarka Kunstová s Ivanou Pánkovou, a Marie Pekárková která přivedla i svého manžela Karla Pekárka (saxofon, flétna). Vroce 1978 nastupují do kapely dva vynikající muzikanti: klávesák Jarda Nekula a kytarista a výrazový zpěvák Luděk Žákovský. Skupina těží nejen z vyspělosti hudebníků, ale i z vícehlasého vokálního projevu, neboť zpívají všichni. Kvalifikace 90 %. V roce 1981 odchází od nás rovnou na profesionální hudební dráhu Jarda Nekula. Milana Vobůrky střídá na baskytaru Leoš Matoušek. Po pětileté odmlce se vrací kytarista Mirek Kulhánek. Skupina má nejvyšší možnou kvalifikaci – 3. třídu. S úspěchem se zúčastňuje soutěží a reprezentuje třebíčský okres na různých přehlídkách, doprovází okresní soutěž zpěváků a kromě tradičních produkcí vystupuje i na plesech v Brně. Za svoji dlouholetou reprezentační činnost získává ocenění Okresního kulturního střediska v Třebíči. Na podzim roku 1987 uspořádala kapela ke svému 20. výročí velký koncert, na kterém vystoupila v chronologickém sledu většina hudebníků a zpěváků za celé období existence. V břenu 1988 se členové skupiny po vzájemné dohodě rozešli. Během dvaceti let nacvičila skupina Paprsky přes 600 skladeb a uskutečnila přes 800 vystoupení. Po letech se na četná přání dala kapela v roce 2003 opět dohromady, avšak pouze za účelem příležitostných vystoupení. Sešli se v sestavě, ve které se před patnácti lety rozešli, posíleni o percusionisty Milana Macháta. Hrají v rockových klubech, na různých přehlídkách, nebo jako hosté jiných kapel. Velmi významná je každoroční účast na prestižním festivalu rockových legend http://www.sdhstarec.cz/okresu Třebíč ve Starči.